söndag 8 augusti 2010

Porr

Mm jag vet. Ett otrevligt ämne. Eller är det bara jag som tycker det? Allt som har med porr, nakenhet, lättklädda människor att göra äcklar mig. Tidningar som Slitz, Moore och andra, enligt mig, riktigt snuskiga tidningar äcklar mig så mycket att det kryper i hela kroppen. Jag hatar collegefilmer där producenterna vill locka till sig fler tittare genom att dra in extremt lättklädda tjejer. Jag hatar att jag inte kan skydda mig från det. Jag kan inte aktivt välja bort de här bilderna, tidningarna och filmerna ur mitt liv, för de finns överallt. På sommaren är halvnakna tjejer på varenda reklampelare i stan. Reklam för det nya badmodet. På vintern är det istället reklam för underkläder som mannen ska köpa till frun. Eller är det frun som ska köpa dom som en present till sin man? Slå in sig själv i ett paket? Tjejer, kvinnor, behandlas som kött. Gör er fina och sexiga så att er man inte lämnar er för någon annan! Hemska tanke. För det är därför dom lämnar oss kvinnor. För att vi inte är tillräckligt sexiga. De kan inte tänka sig att stanna för att vi har en bra personlighet, ett hjärta av guld, är roliga. Nej, vi kan inte få dom tillräckligt kåta längre.

När jag var 11-12 år började jag få böcker av en kille som var ca 10 år äldre än jag. Samtliga böcker handlade om sex på ett eller annat sätt. En bok som jag framförallt kommer ihåg handlade om en 14-åring som inledde ett förhållande med en betydligt äldre man. En sisådär 10 år äldre man. Vilket konstigt sammanträffande! Eller?
Jag förstod inte riktigt vad det var jag läste. Jag var för ung. Men jag blev äcklad.
Han var ofta hemma hos mig. Han var kompis med min brorsa. Han började komma upp till mitt rum på natten. Han la sig bredvid mig i sängen. Frågade om jag kunde sova.
- Nej
- Mm det är så när man tycker om någon
Han gick därifrån framåt 5 på morgonen.
Märkte inte mina föräldrar något? Varför skällde dom inte ut han? Jag var rädd. Vågade inte säga något. Jag visste att det var fel och var rädd för att jag skulle få skulden.
En dag kom mamma in på mitt rum. Hon var arg. Varför undrar han när du slutar skolan? Varför är du inte med dina kompisar istället? Han är TIO år äldre än du!!
Jaha.. Nu var det mitt fel ändå. Jag ville inte ha han där. Han äcklade mig. Jag önskade att han skulle försvinna. Att han skulle dö.

Nästan tio år senare sitter jag inne i ett annat sovrum. Jag får inte gå därifrån. Puckot tittar på olika porrsidor. Bilder på nakna tjejer med bena isär. Filmer. Han har hörlurarna på sig, så jag slipper i alla fall ljudet. Han sitter och ler snett. Mycket saliv i munnen. Lite rinner ut ur mungipan.
Jag sitter och stirrar på det. Jag har inte så mycket annat jag kan göra. Jag får inte titta på TV. Inte läsa några böcker. Lägger jag mig ner och stirrar i taket så är det också fel, då är jag tråkig. Jag får nog. Jag går därifrån.
- Vart ska du!?????
- På toa. Seriöst. Jag vill inte se den där skiten.
Jag vet att det är fel, men jag orkar inte bry mig.
Han stirrar på mig.
- Din otacksamma jävel. Jag låter dig BO här och vad får jag för det??
- Jag vill inte sitta och titta på porr! Det äcklar mig! Du är äcklig! Varför måste du sitta och titta på det hela tiden?? Jag vill inte vara här.
- Haha! Är du seriös?? Ta en titt i spegeln lilla gumman. Ingen annan vill ha dig. Och även om någon skulle vilja det, så är dom alla likadana som jag. Alla killar är såhär. Alla killar tittar på porr. Det är normalt. Det är vad vi gör. I alla fall om man är med någon som du. Jag måste ju se på sånt här för att ens vilja ta i dig.
Jag drar på mig skorna. Tar med mig min mobil och nycklar. Vill ringa någon. Jag vågar inte vara kvar. Jag vill fly, men något håller mig kvar. I efterhand har jag förstått att det var rädsla. Jag var så rädd för han.
Den här gången hindrar han mig inte att gå ut. Han är för upptagen med sin film. Jag ringer några vänner och säger att jag funderar på att göra slut med han. Jag hoppas att dom ska förstå att jag egentligen ber dom att komma och hämta mig. Men det är för diffust. Jag har aldrig berättat hur illa det är. Ingen förstår. Och jag vågar inte gå den här gången heller. Senare på kvällen får jag betala för mitt utbrott. Be om ursäkt för att jag överreagerade, eller reagerade över huvudtaget. Jag trycks ner mot garderoberna igen. När jag tror att han sover går jag och lägger mig, men då slår han mig över revbenen. Igen. Han trycker ner mig i sängen. Håller fast mig hårt över handlederna. Jag får blåmärken. Ingen ser den här gången heller. Han trycker en kudde över mitt ansikte.
- Sluta gråt din jävla mes

Inga kommentarer: