fredag 18 maj 2012

Dr. Jekyll and Mr. Hyde

Jag tycker om vissa liknelser som min terapeut har gjort.
Jag berättade om att jag kunde vakna mitt i natten av att han slog mig rakt över revbenen och när jag vände mig om för att fråga vad i helvete han höll på med, så låtsades han sova. Han sa alltid att han gjorde det i sömnen, att han aldrig gjorde det med uppsåt.
Min terapeut utbrast då - Brainfucking! Man kan ju inte kalla det något annat! 
Det tycker jag är ett skönt uttryck... Brainfucking...

Sen när vi pratade om vilka regler han hade - som ändrades från dag till dag - så kallade hon honom för Dr. Jekyll and Mr. Hyde. Klockrent. Så hur fasen ska jag ha kunnat följa hans regler när de ändrades hela tiden? Det som var rätt igår, är fel idag. Att ringa och fråga vad han skulle ha till middag tre dagar i rad var fel, för jag skulle ha förstått att han varje dag ville ha pizza. Men dag fyra, när jag går och köper pizza utan att ringa, då är det fel, för idag skulle jag ha förstått att han ville ha hamburgare. Ja, ni hör vilken nyttig mat det var som han åt... Usch vad äcklig han var.

Inga kommentarer: