måndag 30 augusti 2010

inte nu

Jag orkar inte ta tag i någonting just nu. Orkar inte fundera över vad som får mig att må dåligt, vad som får mig att krascha och inte orka leva. Just nu skjuter jag allt ifrån mig. Och för tillfället går det ganska bra. Så just nu skiter jag i det. Jag vill inte framkalla och försöka minnas för att kunna bearbeta det. Vill inte läsa gamla dagböcker. Vill inte må dåligt när jag för tillfället faktiskt mår ganska bra.

Jag skrattar och ler från hjärtat. Jag lever mitt liv i perioder helt utan puckot i åtanke. Och jag måste säga att det är helt underbart. Ett liv utan han är helt magiskt.

Just nu väntar jag bara på att krascha för att orka jobba vidare. Har insett att jag måste må riktigt uselt för att orka tänka igenom allt och analysera sönder saker. Och idag mår jag inte riktigt uselt. Idag mår jag ganska bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag önskar att du fick känna så alla dagar vännen! Det tror jag att du kommer få, en underbar dag har du bearbetat klart.. å då kommer han inte att kunna förstöra en endaste sekund av ditt liv! Å tills den dagen finns jag och resten av ditt pack till vänner (hehe) här och försöker lyssna så gott vi kan! Stor kram till dig vännen, du förtjänar bara bra dagar! :)/T