måndag 4 oktober 2010

"Så säger han efter att jag lämnat han första gången och kommit tillbaka:
- Jag visste att du inte kunde lämna mig."

"-Du tror att jag porrsurfar! skrek han åt mig och fick mig att känna mig som ett lowlife för att jag trodde något om honom som var sant.
Då fick han mig ju att be om ursäkt för att jag trodde så om honom. Det är inte så konstigt att jag har tappat bort mig själv när jag har bott med någon som har tryckt ner mig så mycket.
Han har verkligen ställt till det uppe i knoppen på mig. Vad kallas det? Manipulerat mig, så heter det. Att jag ens har tänkt på hur svårt han måste ha det nu. Det är ju helt otroligt allt det han har gjort när jag tänker på saken. Inte undra på att jag mådde skit. Sen tyckte han att han var en hjälte så fort han gjorde något bra. Som att handla mat. Wow.
Han har fått mig att känna mig ful, otillräcklig och dessutom har han fått mig att tro att mina värderingar varit fel och att allt han gjort varit normalt och rätt."

Inga kommentarer: