måndag 4 oktober 2010

självklarheter

Det känns så stört när jag sitter och läser min gamla dagbok. Det är precis när jag har fått flytta ut till landet eftersom jag inte hade någonstans att bo. Jag skriver att jag vill ha en pojkvän som:
- är snäll
- behandlar mig bra och respekterar mig
- har "kontrollerad" ilska
- får mig att känna mig speciell
- gör mig glad
- får mig att skratta
- är intresserad i det jag gör
- bryr sig

Hm.. är det överdrivna saker att önska sig av en popjkvän? Är inte det här självklara grejer? Men men.. på den positiva sidan så förstår jag ju nu själv att det är saker bör vara självklara... Det är ett framsteg.

3 kommentarer:

Seahorse on lifesearch sa...

De är självklara. Men hade någon frågat mig då så hade jag sagt att jag hade det där. Men nu vet jag att det är det där jag vill, det är bara två små problem. Lita på någon så pass mycket att jag släpper dem nära för att veta att jag kan lita på dem och se att det är detta de står för! Ond cirkel....

Fröken Melike sa...

jag vet! och om dom är allt det där så kommer man ju undra varför - vill dom kontrollera mig? Försöker dom lura mig på något sätt?

...men kontrollerad ilska... ska den vara kontrollerad? kan man inte förutsätta att dom flesta inte behöver kontrollera sin ilska?

Seahorse on lifesearch sa...

Ilska - en av grundkänslorna. Det ska ju finnas där för att man ska vara en hel människa. Men som sagt - om man behöver kontrollera den då är det ngt fel!