tisdag 21 september 2010

Förakt

- Vad är du arg över?
- Att han tog min identitet. Att jag blev en grå jävla mus som var rädd och svag.
- Vem är du arg på?
- Han.
- Vad menar du när du säger att du var en grå mus?
- Att jag gömde mig. Ville inte få uppmärksamhet. Helst skulle jag velat vara osynlig.
- Men om du skulle vara någon annan och hitta dig själv där. Vad skulle du göra då?
- ... jag hade gått därifrån.. för mycket problem. Hopplöst fall. Jag var så jävla svag.
- Och om du möter någon idag som är som du var då, vad gör du då?
- Jag går därifrån.
- Varför då?
- Dom är tråkiga. Jag vill bli underhållen.
- Är dom verkligen tråkiga eller tycker du inte om dom?
- ... jag antar att jag föraktar dom...
- Varför då?
- För att dom är lika svaga som jag en gång var.
- Föraktar du dig själv?
- Ja. Jag hatar mig själv. Jag tycker inte om den jag var innan allt hände. Tycker inte om den jag var efter och jag tycker inte om den jag är nu, men jag vet inte vem jag vill vara, så jag är kvar här.

Inga kommentarer: