måndag 27 september 2010

en helt vanlig dag

Det är fredag. Vi ska in till stan. Han står och fixar till sig inne i badrummet. Vax i håret, alla piercingar är i, skjortan upprullad så att tatueringarna syns. Läderarmbanden är på. Han kör ner snusdosan i byxfickan.
- Men VA FAAAN! Har du inte lagat fickan!? Jävla idiot!
Han puttar mig med båda händerna bakåt och jag slår i bakhuvudet i väggen. Det svartnar lite för ögonen men jag håller mig på benen. Han tittar på mig. På mitt hår, ansikte och fortsätter neråt med blicken.
- Ska du ha på dig det där? ... Kan du inte ens försöka se snygg ut? Det kommer finnas hur många snygga tjejer där som helst och du ska se ut så där? Ska jag behöva skämmas för att gå ut med min flickvän!?

Så småningom går vi ner till bussen. Jag har redan problem med ryggen och att bli puttad och inkörd i väggen brukar inte direkt hjälpa. Jag går långsamt. Har ont.
En bil stannar vid övergångsstället och jag går över. Bilen tröttnar på mitt långsamma tempo och varvar några gånger med motorn.
Puckot vänder sig om och spottar efter bilen när den drar iväg. Bilen stannar vid simhallen några hundra meter bort och släpper av några barn. Därefter kör den tillbaka och stannar för ett rödljus. Puckot springer ut i vägen och springer upp till bilen. Han sliter upp förardörren och skriker:
- Försöker du köra över min flickvän!!??? VA!??
Därefter spottar han mannen i ansiktet och försöker dra ut han ur bilen. Men mannen sitter fastspänd i bilbältet. Bussen kommer och puckot springer tillbaka. Bredvid mannen i bilen sitter ett litet barn.
Puckot kommer tillbaka med ett stort flin, snusen under läppen:
- Haha, vilket pucko. Fan va rädd han blev! Hehe... vilket missfoster...

Inga kommentarer: