söndag 9 januari 2011

Jag har ingen humor

Jag ringer honom på jobbet.
- Hej, hur är det?
- Nä jag fick en borrmaskin i ögat.
- VA?? Har du blivit borrad i ögat??
- Ja, min idiot till kollega drog igång borren och när jag vände mig om fick jag den i ögat.
- Är du på väg till sjukhuset?
Jag har börjat planera hur jag ska ta mig dit så snabbt som möjligt. Jag är beredd att släppa allt jag har och bara dra.
- Nej.
- Varför inte då?
- Vad ska dom kunna göra? Ögat är ju redan förstört.
- Men åk till sjukhuset!
- Nej. Jag skämtar bara.
Efter en lång tystnad får jag ur mig:
- Du skämtar?
- Höhöhö, ja. Du skulle ha hört dig själv. Panikar vid minsta grej.
- Det var fan inte roligt.
- JAG tyckte att det var kul. Du har ju ingen humor. Det var ett SKÄMT!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle med stort inkännande kunna kommentera varenda inlägg du har skrivit. För visst känner jag ingen det. Som jag skrivit någon annanstans; det är som om djävulen har en fabrik i helvetet där han massproducerar sådana här puckon enligt mall 1A och sen skickar ut i världen för att jävlas med så många som möjligt. Hur skulle det annars vara möjligt att alla visar upp precis samma beteende?

"Karin" sa...

Helt sjukt. Svårt att förstå hur han fungerar och att människor faktiskt kan fungera så.. (jag har upptagit min innehållslösa blogg också.)