onsdag 29 december 2010

Telefonsamtal

Jag hade flyttat ut. Det har gått några veckor och jag tror att han har lugnat ner sig lite. Ville tydligen fortfarande tro att han var bättre än han någonsin har visat. Jag har ett missat samtal på mobilen från han. Jag är på väg upp till min bror för att ha en trevlig kväll och titta på film.
Jag ringer upp för att se vad det var han ville. Han undrar om vi kan träffas. Nej, hinner jag svara innan jag egentligen har hunnit höra hela frågan.
- Nähä, varför inte då?
- Jag vill inte.
- Varför inte?
- För att jag inte vill.
- Har du träffat någon annan?
Det hade jag inte, men jag antog att det var bäst att ljuga.
- Ja, det har jag.
 Han blir tyst och jag hör han andas häftigt.
- Din jävla hora!
Han skriker som en galning.
- Har ni knullat?
- Ja.
- Du som sa att du aldrig skulle göra så här. Du ljuger så jävla mycket. Vad mer har du ljugit om? Har dom här fyra åren varit en lögn det med? Tack så jävla mycket för att du har slösat bort fyra år av mitt liv.
- Tack detsamma.
- Varför har du knullat med han?
- För att jag ville hinna före dig.
- Du ville hinna före mig?
- Ja, lyckades jag?
- Jävla hora.
Sen spårar samtalet ur totalt, mer än hittills, det vill säga. Jag fick höra att min familj var horungar. Mina vänner var .. ja, vad han tyckte att dom var har jag glömt. Min jävla överklassfamilj har alltid sett ner på honom för att han var elektriker. Osv osv. Jag blev riktigt förbannad. Jag satt och skrek på honom samtidigt som jag grät. (Jag gråter när jag är arg... medfödd grej, antar jag)
Jag tänkte inte på hur lång tid som gick. Men tydligen lång tid. Riktigt lång tid. För när jag väl la på luren och gick upp till min bror, var han, hans dåvarande flickvän och min mamma ute och letade efter mig. Jag försökte hålla mig samlad, men det gick inte. Dom såg att jag var förstörd. Och då fick min bror för första gången veta att puckot inte var fullt så bra som de tidigare hade trott.

Några dagar senare skickade han ett meddelande och berättade att han hade skaffat sig en ny tjej. Han ringde några dagar senare och jag svarade. Var lite nyfiken på vad han skulle säga den här gången. Han ville fika inne i stan. Okej, sa jag. Åkte in och mötte han. Han hade skaffat en ny tatuering i nacken. Tecknet för våg. Horoskop, ni vet. (Det lär inte så många ha, så ser ni en snubbe med den tatueringen så spring!)
Fikat blev faktiskt ganska intressant. Jag kände att han inte hade den minsta kontrollen över mig längre. Jag satt och skrattade åt honom. Han berättade om sin nya tjej. Att hon inte luktade så gott mellan benen, så han ville inte gärna dit ner.
Kommentarer, någon? Hmmmm....... pucko? Yes, indeed.

1 kommentar:

Fröken Sverige sa...

Herregud. Vilken idiot. Jag lämnade en sådant pucko i våras, jag vet precis vad du går igenom. Det finns så många av oss som råkat ut för de där svinen. Fan ta dem. Heja oss som orkar lämna och orkar börja om på nytt.
Kram