onsdag 1 december 2010

Drömmar

Drömmarna är fortfarande inte så roliga.

Drömde att jag skulle hem till puckot. (Varför??????) Han bodde numera i ett radhus med en tjej. Jag går in i radhuset, han är ensam hemma. Han är väldigt trevlig och tillmötesgående, men så fort hans tjej kommer in i huset vänder han totalt. Han börjar gorma och skrika på mig. Jag flyr ut ur huset och börjar springa mot tunnelbanan. Vägen dit är bara en stig på en åker. Jag springer och springer, men benen bär inte. Jag trillar och ser i ögonvrån hur han är på väg att attackera mig.
Sen vaknar jag.

Jag somnar igen och drömmer nu att jag åker skidor. Sätter mig mitt i backen bredvid en ölstuga. Det sitter några tjejer runt en brasa som jag börjar prata med. Dom är trevliga och roliga. Sen dyker puckot upp. Han vevar armarna aggressivt i stora gester:
- Vad gör du här!? Förföljer du mig, jävla psyko!!?? Försöker du bli kompis med min tjej!?
Jag drar på mig skidorna och åker därifrån så snabbt jag kan, men han följer efter.
Sen vaknar jag igen.

Vad betyder drömmarna?

I natt vaknade jag av ett ljud. Jag går upp till ytterdörren och tittar ut genom dörrögat. Ser ingenting. Därefter blir det mörkt. Nästa gång vaknar jag upp ovanpå täcket i min säng. Hör ett ljud så jag går ut i hallen och tittar i dörrögat. Tar fram nyckeln till överlåset. Då märker jag att jag redan har låst.
Har jag somnat ståendes vid dörren?
Fan, komer inte ihåg någonting.

Inga kommentarer: