lördag 19 juni 2010

den intelligenta familjen

Förutom alla tråkiga grejer som man läser i dagboken, så hittar jag faktiskt en hel del kul som jag glömt bort.
Min mor uttrycker sig ibland lite konstigt:

"Men nä, man kan ju inte dricka söl ur utrör!"
Översättning - Men nä, man kan ju inte dricka öl ur sugrör!
"Den som ståler sig i leken"
Översättning - Den som ger sig in i leken får leken tåla
"Det är som att slänga käftarna rakt i munnen på nån"
Översättning - ... ?
"Mitt brak är inte så tungt"
Översättning - hm.. nä... vet inte vad hon försökte säga här heller..
"Jag haffsar din näsa"
Översättning - Jag naffsar dig i hälarna!

Sen hade jag och farsan lyckats titta på bonusklippen till en film och trott att det var den faktiska filmen... hehe...

4 kommentarer:

"Karin" sa...

Det jag minns bäst är såklart "mosade bananer" (=rivna morötter) och att hon nån gång kallade dammsugaren "tigern". Oklart. Å att hon alltid säger Lotta och Roffe fel. Haha.

Fröken Melike sa...

Loffe och Råtta. :) Alltid lika populärt hehe

"Karin" sa...

Hm nått står fel till med klockslagen av kommentarerna. :P

Fröken Melike sa...

jo jag har sett det... det förstår ju vem som helst att du inte är uppe 05:25 och kommenterar och att jag skriver tillbaka 07.20. Som OM vi är vakna då!