tisdag 2 november 2010

Medicin, medicin, å-å-å-h, som en medicin, högt upp i det blååååå

ja... kaoset krig min medicin fortsätter. Och hjälpen från allas vår vän staten.
Min läkare vill inte skriva ut recept för en längre period än 28 tabletter. Tills jag berättade att jag får ångestattacker på jobbet bara jag tänker på att vara utan medicin igen under fem dagar, som senast när dom misslyckades. Så nu kan han tänka sig att skriva ut mer.
Sen har jag ringt runt till alla möjliga institut där man kan få hjälp, eftersom jag inte vill gå tillbaka till samma där jag var senast. Och det går inte. Jag kan anmäla mig till ett annat ställe, men då blir det som eget val och ingen hänsyn tas till att jag har en remiss. Då kan jag få vänta i över ett halvår på att komma in i deras system. Jaha. Skit. Hon påpekade också att jag måste ha en psykisk sjukdom för att få gå hos dom. Jag frågade om posttraumatiskt stressyndrom räknades. Det gör det tydligen. Men men... Får lista ut något annat. Men min medicin verkar jag få nu i alla fall.
Idag var jag hos tandläkaren. Det visar sig att medicinen dessutom får mina tänder att må skit. Aaaah denna underbara värld.

Inga kommentarer: