onsdag 4 januari 2012

Äckliga män

Jag står i en food court och ska handla indisk mat till min sambo och mig. I kassan står en man i 50-årsåldern. Han ler skevt och blinkar med ena ögat mot mig. Jag låtsas som att jag inte såg hans ögonflirt och säger vad jag ska ha. Han blir ställd och blinkar mot mig igen. Trots att jag har maten på brickan redan är det oerhört svårt för honom att förstå att jag ska ha dubbelt av allt. - ja, två tikka masala, två drickor och två nanbröd.
- två dricka?
- ja!
- två nan?
- ja!
Det som antagligen gör det svårt för honom är att han märker att jag ignorerar hans ögonblinkningar. För nu står han och är helt tyst och blinkar mot mig.
Jag betalar och går därifrån och är jävligt irriterad. Jag kommer tillbaka för att hämta bröden och då får jag bara ett. Står kvar och väntar på mitt andra. Då får tjejen som stått bakom mig i kassan ett bröd, varpå hon säger - ta det du. Så jag tar det. Då kommer den äckliga mannen igen och skriker - nej! Hennes bröd! Och sliter brödet ur handen på mig. Två bröd, en tallrik!
Och sen slänger han på ett bröd till på min tallrik. Jag säger åt han att det här inte är ett schysst sätt att behandla sina kunder på. Man sliter inte saker ur händerna på sina kunder som inte har gjort något fel.
Därefter ser jag att det står 4 nanbröd på mitt kvitto. Jag går tillbaka, riktigt enormt irriterad nu och säger att jag har beställt TVÅ nanbröd, inte fyra. Då säger hans kollega att han fick lite problem och att han egentligen skulle slå in två nanbröd och två dricka.
Nu är jag så sur så jag säger:
- Ja, om du skulle sluta försöka flirta så jävla mycket så skulle du kanske klara av ditt jobb bättre.

Varför blir jag så arg?
Jo, för jag står och är hungrig och vill handla mat. Jag vill inte att en desperat äcklig man ska stå och flirta med mig när jag försöker handla mat av han. Jag vill inte bli behandlad på ett jävla märkligt sätt för att han sen inser att jag totalt ignorerar hans försök och inte alls uppskattar det han gör. Jag vill inte bli tvingad att spela med i hans äckliga flirt för att få bra service.
Jag vill inte bli utsatt för en del mäns märkliga bild av sig själva att dom gör tjejer glada genom att flirta med dom. Lämna mig ifred! Låt mig köpa min mat ifred! Behandla inte mig och andra tjejer annorlunda. Jag vill kunna gå dit som en 70-årig dam, medelålders man eller rullstolsburen och fortfarande få samma bemötande.

Usch för äckliga män.

Inga kommentarer: